THE OC

Har ni någon gång sett the OC? Programmet som enligt mig är en typisk ungdomsserie,
klart ni har sett något avsnitt, elle? det var ju flera år sen som det gick på tv. Tråkigt nog har det slutat på tv,
och det gjorde det för ca 1,5 år sen ungefär.

Säsong 1:
I första avsnittet, första scenen så ser man Ryan och hans bror Tray själa en bil. Dom bli tagna av polisen, Trey är över 18 år så han åker i fängelse. Ryan är runt 15 år så han får en adovak, Sandy Cohen.
Sandy tar med Ryan hem och efter ett tag så blir det så att Ryan får bo kvar. I huset finns även Kirsten Cohan och Seth Cohen.
Det händer en massa i säsong 1, eftersom att den består av 27 avsnitt och varje avsnitt är 40 minuter.
Ryan träffar Marissa, Seth får äntligen kontakt med Summer. Kärlek och problem, pistoler och fester osv.. 
Ryan sticker i dom sista avsnitten, tillbaka till Chino. Där han kommer ifrån.

Säsong 2:
Ryan återvänder till Newport.
Säsongen består av 24 avsnitt och det händer ytterligare saker. Ryan och Marissa har det inte alltid bra,
Marissa börjar träffa någon annan..
det kommer en ny tjej in i bilden, Linsay. Som Ryan börjar dejta. Trey har suttit av sitt straff i fängelse, familjen Cohen låter Trey bo hos dom. vilket leder till det ena och det andra.. Och det slutar med ett skott, från Marissa.
Kirsten åker in på rehab, för att hon har alkohålproblem.
och såklart är denna säsongen lika spännande !

Säsong 3:
Kirsten är kvar på behandligen och livet där hemma försöker flyta på.
Marissa blev relegerad från skolan och får gå på en "vanlig" skola. Där träffar hon en surfare, som heter Johnny.
Dom blir goda vänner, Ryan blir misstänksam och så vidare. Ryan hinner bli relegerad från skolan men får komma tillbaka ganska snabbt igen. Marissa står för ett val och sen så blir Marissas lilla syster Katlin kär i Johnny.
Johnny blir full nere på stranden, när han är där med Katlin, och det händer en olycka..
En kille vid namn Volchock dyker upp, han dricker, röker och ja allt.. Marissa får kontakt med honom efter Johnnys olycka.
Säsongen slutar med att Volchock är arg. och kör på Marissa och Ryan i en bil när dom är påväg till en flygplats..
Marissa förlorar sitt liv, men Ryan klarar sig.
Säsongen består av 25 avsnitt.

Säsong 4:
Alla har svårt att acceptera att Marissa har försvunnit.
Summer har börjat på college, seth kom inte in, ryan kastade bort sin chans..
sen kommer Taylor in i bilden, Ryan och Taylor blir ett par, konstigt nog.
Kan inte berätta så mycket om denna säsongen, då avslöjas för mycket!
men det slutar nästan med en jordbävning..

Ni får helt enkelt ta er tid att kolla på säsongerna!
dom är sjukt bra.
Nu mår jag skit igen, så ska försöka sova lite..

Ha det bra.



/ S


Kommentarer
Postat av: Marie

Det e bara bra, själv då? :)

2009-02-25 @ 14:42:31
URL: http://missmarissa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad jobbigt :(

2009-02-25 @ 15:04:56
Postat av: Fototrixaren

Hoppas du får en fortsatt trevlig onsdag :)

Kolla gärna in min fotoblogg.

2009-02-25 @ 15:10:26
URL: http://fototrix.blogg.se/
Postat av: evelina

svar: jadu, mina vänner gick bakom ryggen på mig, snackade massa skit till andra. dom hittade på massa saker om mig en sommar och sa helt plötsligt att vi inte umgicks längre. Jag tyckte om en kille och det visste en av mina kompisar om, sen går hon bakom ryggen på mig och umgås med han och har sex med han när vi vra på en fest, så kom jag på dom.

sen så föll min kompis genom en ruta en gång och sa att det vra hennes pappa som gjort puttade ut henne, så hon blev förlamad i benen ett tag för att hon fick in glassplitter, hon sa att hon aldrig mer skulle kunna stå på sina ben igen. sen dagen efter såg jag henne gå helt normalt. han varit med om en hel del.

men jobbigt att hon ljög om cancern.. :/

2009-02-25 @ 19:34:36
URL: http://evehedberg.blogg.se/
Postat av: jonna

Älskar OC:D

2009-02-25 @ 22:13:44
URL: http://jonnisponnis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0