FILM TIPS

Führerns elit:

HANDLING
"När den unge boxaren Friedrich får chansen att undervisas vid en Napola - en strikt patrionisk elitskola - ser han det som en chans att få komma ifrån fattigdomen och sin antinazistiska far.
Mitt under brinnande världskrig gör sig Friedrich snabbt ett namn i ringen, och han patrioniska övertygelse går inte att ha miste om. Men samtidigt utveckar han en nära vänskap med guvernörssonen Albrecht, som inte är lika övertygad om nazismens överhet. När Albrecht efter ett våldsamt uppdrag med blodig utgång tar det farliga beslutet att vända ideologin ryggen, måste Friedrich välja mellan att trotsa regimen och hjälpa sin vän, eller ge efter för ondskans makt.."

Denna filmen är mycket bra, den säger oerthört mycket, om hur det då var i sånna skolor som Friedrich fick gå i.
Och vänskapen har en jätte stor del i filmen.
Har ni inte sett denna filmen, så tycker jag verkligen att ni ska ta er tid att kolla på den!
Den är helt underbar. Och tårar faller också. eftersom att jag gillar sånna här filmer..
så ska ni få betyg av mig på filmen.

Mitt filmbetyg: 7
Speltid: 1 timme & 50 minuter
Genre: krigsdrama


Kommentarer
Postat av: amanda

ja verkligen ;D

2009-03-05 @ 18:02:30
URL: http://ammizz.blogg.se/
Postat av: nathalie

sett den filmen, helt okej tycker jag :))

2009-03-05 @ 21:37:39
URL: http://naathalieeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0