16 FEBRUARI - HESTRA - SKIDÅKNING !

hej på er!

Igårkväll var man nere på friskis och dummade sig lite, tränade inte men vad där med lilla kajsa medans mamma och hennes pappa ledde pass. var faktiskt mycket trevligt <3. höhö.

Åter till denna dagen, det är typ.. sen eftermiddag? början till kvällen.. Och jag är något så frukansvärt trött!
Jag har legat och yrat hela morgonen. Började vid halv 7 tiden och sen har det bara fortsatt och fortsatt, drömde en massa och ja.. Men sen vid halv 9 så ringde klockan, låg kvar och kollade lite på tv och sen blev det upp, tog en snabb dusch, i ganska kallt vatten. Lite fjuttigt med frukot, på med kläderna och sen iväg vid 10 tiden. Bosse och kajsa hämtade mig och vi begav oss till Hestra, tog ungefär 75 minuter att åka, så inte så farligt, kajsa snackade hela vägen dit medans jag var väldigt borta för jag var extremt trött, haha.
Väl framme på Hestra blev det att hyra skidor, pjäxor, stavar, hjälm och köpa liftkort, jag var extremt fin. haha eller inte!  sen bar det av i backarna, började med barnbacken och sen vidare till Dalbacken, vilket vi åkte ungefär.. hela tiden. Den var rolig och det gick undan. Kajsa lyckades "ramla" av liften i början, hon fick fel grepp och det hände mig gången efter, fast istället för att ramla så hade jag faktiskt inte hunnit upp med liften än, missade den och fick den i ryggen och huvet, det kändes. Gick hur bra som helst annars och ja, full fart i backen!  Sen lyckades jag på något konstigt sätt knäcka mitt knä, vilket gjorde så fruktansvärt ont, kunde inte svänga till höger och kunde inte ploga.. fy så ont det gjorde. Gick lite bättre mot slutet faktiskt, och då lyckades ankarliften stanna 3 gånger och det mitt i dom branta backarna, där hade jag panik och svindel så började prata med mig själv och säga till mig själv att jag skulle lugna ner mig, jag är normal jag vet. haha.

Vi åkte mellan 12:00-16:00, det var perfekt med dom timmarna, man orkar faktiskt knappt mer än 4 timmar.
Sen blev det sätta sig och fika lite och sen väntade en 75 minuters lång bilresa hem igen. Kajsa somnade och jag satt där.. i mina egna tankar och det blev jobbigt, lite ledsen.. Sen vaknade kajsa, hon tog mig i handen och sen lyckades jag såklart somna..

Nu sitter jag här, tycker att allting gungar, ögonen är tunga och mitt knä värker som in i helvete. usch.
Men en mycket lyckad dag tycker jag faktiskt, jag har inte tagit några bilder, tyvär men jag orkade inte.
nu ska jag fortsätta.. halvsova framför datorn. Blir verkligen ingen lång kväll ikväll, det känner jag redan nu.
Ni som inte har varit på Hestra, isaberg.. ÅK DIT. det är värt priserna och det är roligt !

Ha det bra, sköt om er. Glöm inte kommentarerna :)
/ S


Här får ni en pistkarta på Hestra/isaberg. Den linjen som BLÅ är den som är fruktansvärt rolig!

Kommentarer
Postat av: kajsa

haha det var skitroligt



2009-02-16 @ 19:21:56
Postat av: matilda

tack, vad kul att du gillar bloggen<3

jag ska åka till Hestra med klassen, perfekt nu fick jag ju en liftkarta! skönt att det fanns en svart backe också..

vad tyckte du om hestra?

2009-02-16 @ 19:29:27
URL: http://dresslikeme.blogg.se/
Postat av: rebecca

sv: tack så mkt, ja, blondie tröjan vet jag inte men jeansen och spets tröjan finns nog kvar på ginat :)



jag ska ha en frågestund nu så ställ en massa frågor till mig

:D

2009-02-16 @ 19:32:12
URL: http://bexih.blogg.se/
Postat av: Dress Like a Princess

Ååh vad jag blir sugen på att åka till fjällen när jag ser den pistkartan :)

2009-02-16 @ 21:32:07
URL: http://dresslikeaprincess.blogg.se/
Postat av: Betty

Tack för din gulliga kommentar, det värmer verkligen, jag blev jätteglad =)



Vi har oxå kikat lite på att åka till Isaberg med barnen, men tänkte vänta till nästa år då den yngsta är lite större!



Må gott =) / kram Betty

2009-02-16 @ 21:54:38
URL: http://frubettys.blogg.se/
Postat av: Anonym

Älskar Hestra <333333333 och dig <33333

2009-04-29 @ 22:11:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0